Zaterdag 13 juli 2024 – Happen, trappen, tuinen kijken

Aanvang                 : 09.30 uur

Locatie                   : Cuijk – Mook - Milsbeek

Voor                       : leden en niet-leden

Kosten                   :  € 20 p.p.

: drankjes in laatste tuin € 1,00 per consumptie

Aanmelden             : voor 5 juli bij Hermi Broenen

LET OP: deze activiteit is verplaatst van zondag 14 juli naar zaterdag 13 juli.

Vorig jaar hebben we voor de eerste keer Happen-Trappen-Tuinen kijken georganiseerd.

Daar hebben we vele leuke reacties op gehad. Daarom:

Organiseren we op zaterdag 13 juli we voor de tweede keer: Happen-Trappen-Tuinen kijken.

De kosten van deze activiteit zijn € 20,00 per persoon, dat is inclusief drinken, versnaperingen, lunch en hapje bij de afsluiting.

De betaling voor deze activiteit graag voor 5 juli naar rekening:

NL92 RABO 0134350189 t.n.v. KMPT Groei & Bloei land van Cuijk onder vermelding van fietstocht 13 juli 2024, je naam en aantal personen.

Heb je nog vragen, stel ze gerust: Hermi Broenen via 06 46 56 35 12 of mail broenen(at)gmail.com

We gaan een (e-bike) fietstocht maken van ongeveer 30 à 35 kilometer, waarbij we 4 tuinen bezoeken. We starten vanaf 10.00 uur.

Fiets je met een e-bike, zorg dan dat je met een volle accu op weg gaat.

We fietsen op eigen gelegenheid van tuin naar tuin.

Mocht je een routebeschrijving willen hebben, dat kun je deze bij Karin of Hermi krijgen.

In elke tuin bieden we iets te eten en drinken aan.

Dit jaar loopt de route van Cuijk, via de fietsbrug van Cuijk naar Mook en van Mook naar Milsbeek. Dat is het eindpunt van fietstocht.

Vanaf 10.00 uur starten we deze editie in de tuin van Erna en Erwin Mombarg, De Messemaker 39 5431 KT Cuijk met koffie, thee en iets lekkers.

Daarna fietsen we via Katwijk naar wereldtuin Verdeliet Toermalijnlaan 40 5431 ZK in Cuijk, waar we de lunch gebruiken.

Afbeelding met buitenshuis, boom, plant, grafkamer Automatisch gegenereerde beschrijving

We zijn hier tussen 11.30 en 13.30 uur.

Op weg naar Verdeliet komen we langs de Mariagrot die achter de kerk ligt in Katwijk, de moeite waard om een kaarsje aan te steken.

In de tuin van Verdeliet kunnen we genieten van de vele bloemen, planten en vooral van de groentetuin. Ook is er de gelegenheid om verse zelf verbouwde groente te kopen.

De 3e tuin die we gaan bekijken is Pluktuin Zelfgeplukt bij Jachtslot Mookerheide, Heumensebaan 2 6584 CL Molenhoek.

Afbeelding met bloem, gras, buitenshuis, Bloemkwekerij Automatisch gegenereerde beschrijving Tegen betaling kun je er een prachtig boeket plukken.

We zijn hier tussen 13.30 en 15.30 uur.

Op het mooie terras van het Jachtslot kunnen we 1 consumptie drinken. Hiervoor ontvang je in de 1e tuin een tegoedbon/munt.

De laatste tuin is de tuin van één van onze leden in Milsbeek. Bij Jaap en Bine van der Heide, Langstraat 111 6596 BN Milsbeek

We zijn hier vanaf 15.30 uur.

In deze tuin sluiten we de tweede editie van Happen, Trappen, Tuinen kijken af met een hapje van de barbecue en een afzakkertje. Voor het afzakkertje betaal je 1 euro per consumptie, contant af te rekenen in de tuin bij Jaap en Bine.

We gaan er een leuke dag van maken.

Aanmelden voor 5 juli bij Hermi Broenen via broenen(at)gmail.com