Vrijdag 5 juli 2024 – Workshop bloemgeuren

Kosten                   : € 10,00 voor leden

: € 13,00 voor niet-leden

Aanmelden             : van 1 mei tot 21 juni bij Jaap v.d. Heide

De kosten voor deze workshop (inclusief koffie en vlaai) contant en gepast te betalen voor aanvang van de workshop.

Het maximaal aantal deelnemers is 25; bij grote belangstelling kan een tweede avond worden ingepland.

De meesten van ons kennen hem wel: Kweker Marcel de Wagt. Een landelijk bekende kweker binnen ons eigen Groei en Bloei afdeling! Op zijn kwekerij in Ven-Zelderheide kweekt hij een veelzijdige en uitgebreide collectie winterharde tuinplanten in grotere potten. Naast bloeiende vaste planten vindt u bij hem een gedegen collectie schaduwplanten, varens en siergrassen. Hij selecteert de planten op hun positieve eigenschappen voor de tuin en niet direct of ze snel te kweken zijn.

Al diverse keren is Marcel te gast geweest met een lezing voor onze afdeling van Groei en Bloei. Wat niet iedereen weet, is dat Marcel ook workshops organiseert op zijn kwekerij; onder andere een workshop over bloemengeuren.

Tijdens de workshop vertelt Marcel de Wagt over het nut van geurende bloemen in de tuin. Daarnaast vertelt hij hoe je je tuin "geurvriendelijker" kunt maken. Ondertussen kan er natuurlijk volop geroken worden aan planten. Naast een ‘open mind’ is een open neus dus van groot belang voor het volgen van deze workshop. Reacties op deze workshop zijn tot dusver heel enthousiast.

De workshop vindt plaats onder het genot van een vers gezette kop koffie of thee met Limburgse Vlaai. Op de kwekerij zijn toiletfaciliteiten. De paden zijn voldoende breed voor mensen in een rolstoel.

Namens Groei en Bloei krijgen de deelnemers een door Marcel uitgekozen geurende plant mee, daarnaast heeft Marcel diverse geurende planten in het assortiment, die gekocht kunnen worden.

Aanmelden bij Jaap via penningmeester(at)landvancuijk.groei.nl